Dieta odkwaszająca: co jeść? Porady i pomysły na menu

Dieta odkwaszająca to świetny sposób na to, by walczyć z zakwaszeniem organizmu. Warto wiedzieć na czym taka dieta polega i jak skonstruować menu. Dieta ma doprowadzić do sytuacji, w której uda się wyrównać poziom pH krwi do lekko zasadowego, tak by dzięki temu lepiej się poczuć.

Jakie są zasady takiej diety?

Jedynie warzywa i owoce a także substancje alkalizujące będą w stanie przywrócić prawidłową sytuację w naszym organizmie. W diecie musimy ograniczyć liczbę produktów o kwaśnym charakterze a zwiększamy produkty zasadowe. Eliminujemy również żywność wysoko przetworzoną, tak również pokonuje się zakwaszenie. Jeśli zwracamy uwagę na potencjalne ładunki zasadowe w pożywieniu powinniśmy się decydować na spożywanie takich produktów jak warzywa łodygowe, liściaste. Dalej owoce, warzywa korzeniowe, bulwy, świeże owoce i orzechy. Jeśli chcemy zachować równowagę powinniśmy jeść 80% składników zasadowych i 20% produktów kwasowych.

Dieta odkwaszająca - MENU idealne:

W codziennej diecie trzeba będzie stawiać na składniki takie jak:

- warzywa łodygowe oraz liściaste takie jak seler naciowy, natka pietruszki, jarmuż, cykoria, roszponka, sałata, kapusta, rukola

- kiełki, które świetnie alkalizują, dlatego warto będzie je dodawać do własnych sałatek

- pomidorki koktajlowe, papryka, bakłażan, cukinia, warzywa korzeniowe, ogórki.

- zasadotwórczo działać będą również ziemniaki, owoce, mleko, produkty mleczne, wodę niegazowaną

- nie można zapominać także o aromatycznych ziołach takich jak szczypiorek, pietruszka, majeranek, tymianek, koper, oregano, gorczyca, kminek, papryka

Unikamy takich produktów, które dostarczać będą nam składniki kwasowe. Chodzi przede wszystkim o te, które po przemianach staną się działającymi kwasowo

Produkty odkwaszające

Do dostawców kwasów zaliczyć trzeba:

- mięso, podroby

- dróg,

- dziczyzna

- jajka (poza żółtkiem, które jest zasadowe)

- rosoły

Produkty, które powodować będą powstanie kwasów w trakcie przemiany to między innymi cukier, słodycze z cukrem. Alternatywą może być stewia, która jest lekko alkalizująca. Poza tym również takie składniki jak

- produkty z białej mąki można zastąpić produktami z całego ziarna, chleb ciemny

- jeśli chodzi o ziarna warto będzie wybierać komosę ryżową, kaszę gryczaną czy orkisz

- organizm będzie zakwaszony także przez napoje gazowane, alkohole, kawę, trzeba więc postawić na wodę i herbatki ziołowe.

Mamy również środki, które działają neutralnie, pozwalają na zachowanie równowagi miedzy kwasami i zasadami. Między innymi będą do tego należeć naturalne oleje.

Story Page