Uciec przed zakwaszeniem

Na zakwaszenie organizmu cierpi nawet 80% Europejczyków. Zaburzona równowaga kwasowo – zasadowa będzie powodować osłabienie, infekcje, senność, problemy ze skórą czy włosami. Może to również prowadzić do zaparć i biegunek. Dlaczego dochodzi o zakwaszenia organizmu. W ciele już na poziomie komórkowym będzie dochodzić do różnorakich reakcji. Będą one potrzebować odpowiedniego poziomu pH.

Naturalnie dla krwi będzie to 7,35-7.45. Będzie to lekko zasadowe środowisko. W organizmie tworzone są produkty, które są zdolne i do zakwaszania i do alkalizowania. Problem będzie występował w momencie, gdy te kwaśne produkty zaczynają przeważać. Oczywiście o tyle o ile będzie to możliwe można sobie jakoś z tym radzić i organizm wykorzystuje swoje działania regulujące. Między innymi dochodzi do większego wydalania CO2 z płuc, zmiana mocznika na amoniak, który będzie wiązał większą część kwasów. Wszystko jednak będzie miało swoje granice.

Jakie przyczyny zakwaszenia?

Mało aktywności fizycznej, stres, szybkie tempo życia a także kilka czynników, z którymi nasz system nie jest w stanie sobie dać rady. Istotną rolę przy utrzymywaniu równowagi kwasowo zasadowej będzie miało nasze żywienie. To właśnie składniki jakie uwolnione są z trawionego żywienia będą decydować o zakwaszeniu czy alkalizowaniu. Produkty, które mają sód, potas, wapń i magnez mają działanie alkalizujące. Zaś fosfor, chlor i siarka mają działanie zakwaszające.

Produkty, które zakwaszają organizm:

• jaja,

• mięso,

• wędliny,

• ryby,

• sery,

• produkty zbożowe,

• polerowany ryż,

• tłuszcze,

• słodycze,

• słodkie napoje gazowane,

• kawa, czarna herbata, alkohol.

Urozmaicona dieta odkwaszająca

Produkty odkwaszające organizm

• kasza gryczana i jaglana,

• surowe mleko i śmietana,

• warzywa (zwłaszcza: cukinia, szpinak, bakłażan, rzodkiew, buraki, brokuły, marchew, seler, pomidor),

• większość owoców (zwłaszcza: kiwi, arbuzy, banany, brzoskwinie, cytrusy, truskawki, maliny),

• migdały.

Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że produkty kwaśne w smaku nie muszą być zakwaszające. Ważne jest to co będzie powstawać po przemianach spożytych produktów.

Jak unikać zakwaszenia

Systematyczne wprowadzenie produktów zakwaszających do diety będzie powodować stopniową destrukcję organizmu. Rozwiązaniem nie jest eliminowanie ich z diety, ale żywienie racjonalne. Zasadniczo zakłada się, że odpowiednim poziomem będzie stosunek 20 procent produktów zakwaszających do 80% produktów alkalizujących. Przede wszystkim by to osiągnąć unika się produktów przetworzonych, kawy, dużej ilości mięsa czy słodkich napojów. Zamiast tego wprowadzamy duże ilości warzyw i pijemy wodę bądź ziołowe herbatki.

Story Page